A vállalati marketingesek 54%-a szerint a minőségi tartalom a leghatékonyabb SEO módszer.
(Conductor kutatás, 2014)
A SEO-ban a tartalom olyan, mint a színházban a jó előadás. Hiába a szuper színpadtechnika, ha nincs érdekes fellépő, közönség sem lesz! Mitől jó a tartalom?A keresőoptimalizálás remek eszköz, viszont nagyon összetett. A tartalommarketing, és azon belül a profi szövegírás ugyanúgy része, mint a megfelelő oldalstruktúra vagy link-háló kialakítása. Ámde, hogyan is kell jó tartalmat és SEO szöveget írni?
A online marketing szövegírás 5 aranyszabálya:
- Használjuk a megfelelő kulcsszavakat!
A jó szöveg pont azokat a szavakat, kifejezéseket és rövid mondatokat használja, amelyeket kell és csak annyiszor, ahányszor kell! Az a weboldal, amelynek szövegei nem rejtenek elég kulcsszót, láthatatlan marad. Amennyiben viszont túloptimalizálják az oldalt, tiltólistára kerül! Ennek az egyensúlynak a megtalálása a szövegírás egyik valódi szépsége.
- Ne feledjük, ami keresőbarát, még nem biztos, hogy ügyfélbarát is!
Hiába a kulcsszavakkal teletűzdelt szöveg, ha azt csupán a keresőrobot érti! A jó tartalom tehátelsősorban az olvasónak szól, érthető és gördülékeny, miközben megfelelően alkalmazza a marketing szövegírás alapelemeit.
- Legyen pont olyan hosszú, amilyennek lennie kell!
A weboldalak többségének hibája, hogy alig található rajtuk szöveg. Pedig a Google azokat az oldalakat hozza ki első találatként, amelyeken legalább 2000 szó található! Az online marketing szövegírás esetén a megoldás természetesen nem a hasztalan fecsegés, hanem minőségi, szakértői tartalmak előállítása. Olyanok, amelyek mélységében bemutatják a célközönséget érdeklő témákat!
- Gondolkodjunk felhasználóként!
Az emberek jellemzően nem címszavakban keresnek,hanem szóösszetételekben, pl. „megfázás” helyett „megfázás kezelése” vagy „puncs” helyett „puncs recept”. A jó szöveg ezért az ő fejükkel „gondolkodik” és éppen úgy fogalmaz, ahogyan ők keresnek.
-
Online marketing szövegírás esetén írjunk arról, ami érdekes!
Az emberek információra vágynak! Szeretnék megtudni, mi alapján válasszanak okostelefont, melyik kutyaeledel lett a termékteszt győztese, és hogyan készíthetnek hollywoodi sminket. Ennek eszköze a tartalommarketing. Segítségével olyan tartalmakat állíthatunk elő, amelyek nemcsak izgalmasak, de értéket is jelentenek a felhasználók számára. A hasznos információ pedig márkahűséget generál.
"Senki sem olvas hirdetéseket. Az emberek azt olvassák el, ami érdekli őket. Ezek az érdekes olvasmányok pedig időnként hirdetések.”(Howard Gossage)
Idegen terep a szövegírás? Azt se tudod, hol kezdj neki a tartalommarketingnek? Ne aggódj, tapasztalt szövegíróink megmentenek!
Segítünk kitalálni, mi kerüljön fel a honlapodra és meg is írjuk! Természetesen mindezt a SEO, a tartalommarketing, a reklámszövegírás, a stilisztika, és a magyar helyesírás szabályainak megfelelően. Hiszen profi termékhez vagy szolgáltatáshoz profi weboldal kell!
Online marketing szövegírás tudásbázis katt ide!