Tudástár ahhoz, hogy lásd, mennyi minden kell egy sikeres weboldalhoz.

404 hibakód:
A 404-es, vagy Nem Található automatikus hibaüzenet azt jelzi, hogy a kliens fel tudta ugyan venni a kapcsolatot a szerverrel, de a szerver nem találta meg a keresett oldalt. A 404-es hibakód a keresőoptimalizálás során jelentős hibának számít, mivel a keresők a nem található oldalakat a látogatók megtévesztéseként értékelik.

Activity Audit:

Honlap aktivitás vizsgálat. Egy adott honlap meghatározott időtartam alatti felhasználói aktivitásról készült független értékelés.

Adview ár:

Az az összeg, amit a hirdetni kívánó fizet a honlap tulajdonosának, a hirdetést tartalmazó oldal letöltéséért.

AdWords:

Az AdWords a Google internetes reklámprogramja. Az AdWords használatával online hirdetéseket hozhat létre, amelyekkel abban a pillanatban érheti el az ügyfeleket, amikor éppen érdeklődést mutatnak az Ön által kínált termékek és szolgáltatások iránt. A Google AdWords termékkel népszerűsítheti vállalkozását, elősegítheti termékeinek vagy szolgáltatásainak értékesítését, márkaismertséget alakíthat ki, valamint megnövelheti a webhelye forgalmát.

AdWords Discounter:

Az AdWords leszámítoló az AdWords automatikus funkciója, ami arról gondoskodik, hogy Önnek ne kelljen kattintásonként többet fizetnie ugyanazért a hirdetéspozícióért,  amit alacsonyabb CPC-vel is elérhet, figyelembe véve a versenytársak ajánlatait. Minden egyes aukciónál – mikor a keresési kifejezés megegyezik megadott kulcsszavával – Ön azt a legminimálisabb CPC-t fogja fizetni, ami korábbi pozíciójának megtartásáért szükséges.

Algoritmus, algoritmusfrissítés:

A keresők programja, amivel felmérik és rangsorolják az internetes tartalmakat. Az algoritmust folyamatosan frissítik, mert a net is változik, illetve küzdenek a webspam ellen. Nevezetes algoritmusfrissítés a Google „állatkertje”: Panda, Pingvin, Kolibri stb, mely mind egy nagyobb változtatást takar.

Anchor text:

Horgonyszöveg, linkszöveg.

Arculat:

A márka (és cég) rögzített és egységes megjelenése (beleértve a logót, arculati színeket, tipográfiát stb.). Az arculatot arculati kézikönyvben rögzíted praktikus okokból: egyrészt segít frissen és egységesen tartani az arculatot (évek múlva is visszakereshető a használt betűtípus, nem torzul a szín), valamint a használatot is segíti.webáruház készítés keresőoptimalizálás

Banner:

Egyik legrégebbi hirdetéstípus az interneten. Néhány képkockából álló mozgókép, virtuális reklámtábla. Leggyakrabban weboldalak fejlécében, oldalsávjaiban, valamint egyes cikkek bekezdései közt találkozhatunk velük.

Black hat:

Olyan SEO/SEM-tevékenység, amikor tiltott módszerekkel próbálunk rangsorolási előnyhöz jutni. Ha észreveszik, hogy manipulálni akarjuk a keresőt, akkor megbüntethet az algoritmus (hátrébb sorol, deindexel). 

Blog:

Online napló. Az üzleti életben az érdeklődőkkel való kapcsolattartásra és imázs építésre használják leginkább. 

Bounce rate:

Lepattanás. A látogató az érkezési oldalt bezárja anélkül, hogy egy másik aloldalra lépett volna. A kereső ezt úgy értelmezi, hogy az oldal rossz minőségű, nem releváns. Értelemszerűen minél alacsonyabb, annál jobb. Egyes oldalaknál az oldal jellege miatt magas lesz (1 oldalas landing page).

Büdzsé:

Költségvetés.

Célcsoport:

A potenciális ügyfelek azon csoportja, akiket egy kampánnyal szeretnénk elérni.

CMS (Content Management System):

Tartalomkezelő rendszer. Segítségükkel átlagos számítástechnikai ismeretekkel is létrehozhatunk általános célú honlapokat.

CPC (Cost Per Click):

Egy átkattintás költsége a hirdetéseknél.

CTR (Click Through Rate ) Átkattintási arány: 

A hirdetésre kattintások aránya. Azt az arányt fejezi ki, ami egy hirdetés megjelenési száma és a rákattintások száma között van. Egy 5%-os átkattintási arány pl. azt jelenti, hogy a felhasználók átlagosan minden huszadik megjelenő hirdetésre kattintanak rá.

CPL (Cost Per Lead) Egy ügyfél megkeresésére jutó költség: 

Egy ügyfél megkeresésre jutó akvizíciós költség. A hirdetési kampány összes költsége osztva a kampány eredményeként jelentkezett megkeresések számával. A kifejezés fordítható "egy ügyfél megkeresési árának”, ami tükrözi, hogy a kampány összkiadását az úgy nevezett UV számával kell elosztani. A Unique Visitor, azaz egyéni látogató, aki valóban belépett az oldalra, és az adott oldal letöltése közben nem gondolta meg magát és nem kattintott tovább.

CPT (Cost Per Transaction) Tranzakció ára: 

Az előbbi számításon túl még azt is figyelembe veszi, hogy az érdeklődő végrehajtott-e valamilyen tranzakciót az oldalon. Ez a szám egyértelműen biztos kisebb, mint a CPL. Képlet ebben az esetben: kampány összkiadása/vásárlások száma.

Description:

A weboldal tartalmi összegzése a leíró részben adható meg tömören és röviden. Ezt az 1-2 sor szöveget jelenítheti meg a kereső a találati listában a cím és az URL között a weboldalról.

Dofollow:

Teljes értékű hivatkozás egy weboldalról egy másikra. A Google rel=”nofollow” attribútuma egy weblap forráskódjában arra utasítja a keresőrobotot, hogy a hiperhivatkozást ne vegye figyelembe (a kereső szabályzata alapján például fizetett hirdetéseknél kell használni). A dofollow link olyan hivatkozás, amelynél nincsen nofollow attribútum, tehát hagyományos, teljes értékű link.

Domén:

Internetes tartománynév, egy weboldal elérhetősége. Angolul domain. Nem azonos az URL-lel.

FAQ (Frequently Asked Questions):

GYIK- Gyakran Ismételt Kérdések. A leggyakrabban előforduló kérdések és az azokra adott válaszok gyűjteménye, melyet az adott cég közzétesz a oldalán. Az ügyfelek zöme így választ kap kérdéseire anélkül, hogy mindig ugyanazokkal a kérdésekkel terhelnék az ügyfélszolgálatot.

Feltérképezés:

A feltérképezés az a folyamat, amelynek során a Googlebot megkeresi a Google indexébe felvehető új és frissített oldalakat. Számítógépek egész hadát vetjük be az interneten található oldalak milliárdjainak beolvasásához (feltérképezéséhez). A műveletet végző program neve Googlebot (keresőrobotként vagy robotként is ismert). A Googlebot algoritmikusan működik, ami azt jelenti, hogy a számítógépes programok határozzák meg, hogy mely webhelyeket milyen gyakran térképezzen fel a keresőrobot, illetve hogy az adott webhelyről hány oldalt olvasson be. A Google a feltérképezési folyamatot a korábbi feltérképezések során talált weboldalak URL-címeivel, valamint a webmesterektől kapott webhely térképekkel kezdi. Ahogy a Googlebot végiglátogatja ezeket a webhelyeket, az egyes oldalakon talált linkeket felveszi a feltérképezésre váró oldalak listájára. Ezután megkeresi az új és a megváltozott webhelyeket, valamint az inaktív linkeket, majd ezek alapján frissíti a Google indexét.

A Google nem teszi lehetővé, hogy díjfizetés ellenében egy webhely gyakoribb feltérképezését kérjék, mert a keresési szolgáltatást az árbevételt hozó AdWords szolgáltatástól elkülönítve kezeli.

Inbound link:

Témakörön belüli hivatkozás. A csere linkhez hasonló megoldás, azzal a különbséggel, hogy az adott honlap tulajdonosa hasonló vagy komplementer témájú másik honlap tulajdonosával együttműködve próbálja népszerűsíteni a saját honlapját.

Indexelés:

A Googlebot a feltérképezett oldalakat indexelve hatalmas tárgymutatót hoz létre, amelyben nyilvántart minden szót, és a szavak előfordulási helyét az egyes oldalakon. Emellett feldolgozza a főbb tartalomcímkékben és -attribútumokban, például a TITLE címkékben és az ALT attribútumokban tárolt információkat is. A Googlebot sokféle tartalomtípust tud kezelni, de nem mindegyiket. Nem tudja például feldolgozni egyes multimédiás fájlok és a dinamikus oldalak tartalmát.

IP, Internet Protokol:

Az interneten minden kliens számítógépet egy 32 bites szám azonosít. Mivel az IP cím azonosítja az adott számítógépet és ezen keresztül közvetve a felhasználót is, pozicionálásra kiválóan alkalmas eszköz.

Keresőoptimalizáció:

Adott kulcsszavakra a kereső találati listáján a weboldal lehető legjobb pozíciójába hozása. Rövidítése: SEO.

Kontent:

Tartalom, főleg a weboldal felhasználóinak készített, jellemzően írásos anyagok. 

Konverzió:

Eredeti jelentése átalakítás. Marketinges szemszögből az adott stratégia célja (például vásárlás, hírlevélre feliratkozás stb.). A konverziós ráta az adott időszakra eső konvertált látogatók aránya a teljes mintához képest. A konverziós költség egy hagyományos látogató konvertálására fordított összeg.

Kulcsszó:

Keyword. Keresőoptimalizálásban jellemzően az a kifejezés, amelyre rangsorolni próbálsz.

Kulcsszó sűrűség:

Megmutatja, hogy egyes kulcsszavak és kereső kifejezések mekkora százalékban fordulnak elő egy adott oldalon.

Kulcsszóalapú célzás:

A Display hálózat kontextuális célzásakor az összeválogatott kulcsszólista alapján a Google kiválasztja, hogy mik lesznek azok a legrelevánsabb oldalak a hálózaton, melyeken megjelenhetnek szöveges vagy képi hirdetései. Ebben az esetben tehát, ellentétben az irányított  elhelyezésekkel (managed placement) nem csak az elhelyezéseket (placement) kell megválasztani, hanem azokhoz kulcsszólistát kell rendelni. A kontextuális célzás azért célravezető, mert hirdetései biztos, hogy a leginkább megfelelő oldaltartalom mellett fognak megjelenni.

Landing page:

Érkezési oldal. Miután a hirdetésünkre kattintott, ide érkezik meg a látogató.

Link:

Más néven hiperhivatkozás. Internetes szövegben az a kattintható elem, amely egy másik dokumentumra mutat a weben.

Linkcsere:

Olyan tevékenység, amely egymás honlapjának népszerűbbé tételére irányul azáltal, hogy a szerkesztők kölcsönösen linkeket helyeznek el saját oldalukon, amik a linkcsere-partner oldalára mutatnak.

Linképítés:

Egy adott weboldalra más oldalakról mutató hivatkozások mesterséges létrehozása (például linkkatalógusokba való beküldés útján). Ide tartozik és black-hat (feketekalapos) keresőoptimalizációs technikának tekinti a Google a keresési eredmény manipulálását célzó linkvásárlást is.


Linkmaketing:

Olyan online marketing tevékenység, amely weboldalak közötti linkek, linkrendszerek építésével növeli a céloldal látogatottságát.

Metatag:

A HTML oldalak bevezető részében elhelyezett, az oldal tartalmára utaló kulcsszavak.

Offline:

Minden, ami nem az interneten történik.

Organikus:

Természetes. Az organikus találati lista a Google adott kereső kifejezésre adott listája az elé ékelődött keresőhirdetések nélkül. Facebookon organikus elérés az, amiért nem fizetsz.

PageRank:

A PageRank egy fontossági mérőszám, amely a más oldalakról az adott oldalra mutató linkek számán alapul. Vagyis minden link, amely más webhelyről az Ön webhelyének valamely oldalára mutat, növeli a PageRank mutató értékét. Nem minden link egyenlő: a Google folyamatosan arra törekszik, hogy a felhasználók érdekében kiszűrje a spam jellegű linkeket és az egyéb olyan módszereket, amelyek kedvezőtlenül befolyásolják a keresések eredményét. Azok a legértékesebb linkek, amelyeket az Ön webhelyén kínált tartalom minőségének köszönhetően hoznak létre.

PI (Page Impression):

Egy oldal megjelenési száma (azaz hányszor töltötték le).


Pop-under :

A weboldal alján megjelenő sáv (felső réteg, így görgetés során sem tűnik el), amely valamilyen aktualitásra, akcióra hívja fel a figyelmet. A Popupnál általában kevésbé zavarja a böngészést.


Popup:

Felugró ablak. Marketingeszközként általában a honlap címoldalán megjelenő felső réteg, amely egy aktuális akcióra, vagy hírlevél-feliratkozási lehetőségre hívja fel a figyelmet.

Potenciális ügyfél:

Olyan célcsoportodba tartozó ember, aki még nem vásárlód, de később az lehet (ha eléred a marketingkommunikációddal és meggyőzöd).


Pozicionálás:

Folyamat, amellyel megkülönbözteted magad a konkurensektől és megválaszolod a „miért téged válasszalak, és ne a másik 12 céget?” kérdést. Kiemelten fontos része a kommunikáció, mert az egyedi termékelőnyöket és USP-ket kommunikálni kell, illetve sokszor maga a kommunikáció stílusa pozicionálja a céget. A szakértői státusz kiépítése is a pozicionálás része.

PPC (Pay Per Click):

Olyan hirdetéstípus, ahol a hirdető a tényleges átkattintások száma alapján fizet (pl. Google AdWords). A PPC alapú fizetés annyit jelent, hogy Ön akkor fizet, ha a felhasználók a hirdetésre kattintva eljutnak weboldalára: azaz, csak a valódi érdeklődök elérése kerül Önnek pénzbe, maga a hirdetés megjelenés nem. Az AdWords hirdetési rendszerben általában ez a dominánsfizetési mód. 

RSS (Really Simple Syndication):

Olyan megoldás, amely jelzi, ha egy ezt alkalmazó weboldalra új tartalom került fel. Kb. egy virtuális hírfigyelő rendszer.

Search Engine:

Keresőmotor. Az interneten történő keresés eszköze, általában címszó szerinti keresést tesz lehetővé.

SEO (Search Engine Optimization):

Keresőoptimalizálás. Olyan tevékenység, amelynek célja, hogy különböző eszközökkel az oldalunkat minél előrébb jelenítsék meg a keresők a találati listájukban.
 

SEM (Search Engine Marketing):

Keresőmarketing. A SEO-nál tágabb fogalom, beletartozik minden, a keresőkkel kapcsolatos marketingtevékenység, pl. az AdWords hirdetések is.

Site Traffic:

Egy adott honlap összesített látogatottsága.

Találati oldal:

A kereső (általában Google) azon oldala, ahol a keresésedre adott találatokat adja. Angolul SERP (Searh engine results page).

TrustRank:

Feltételezett, de nem meghatározható mutató, mellyel a Google keresője egyes weboldalak megbízhatóságát, értékét méri (hasonló a PageRankhez)

URL:

Egy weboldal vagy aloldalának webcíme (például www.google.hu).

UV :

Unique visitor, egyedi látogató.

Webanalitika:

Olyan tevékenység, amely a weboldalak sikerességét célozza meghatározni mérés és az azt segítő szoftverek (pl. Google Analytics) segítségével

Webdesign:

A weboldalak elkészítésére irányuló programozói, designeri és grafikusi tevékenység.

Keresőoptimalizálás weboldal - webáruház készítés tudásanyag.

info@keresooptimalizalunk.hu

Küldd el adataid, hogy feltudjuk venni veled a kapcsolatot!

Címünk:
1147 Budapest, Gyarmat utca 99/b.

Telefon:
+36-20-421-4098

Email:
info@keresooptimalizalunk.hu